Technika.Kapurek.cz

Soubory jsou umístěny v jednotlivých adresářích podle příslušných řad. Pro lepší přehlednost název souboru vždy začíná datem vložení (a to ve formátu rok, měsíc, den, například 20080426), následuje jméno autora dokumentu (je-li známo) a popis souboru. Současně ve sloupečku nazvaném Size je zobrazena velikost dokumentu.

Myšlenka umísťovat některé věci na jedno místo vznikla na základě podnětů z někdejší školy. Web je zaměřen na technické zákonitosti, protože ty jsou podloženy fyzikálními zákony, které jsou díkybohu neměnné a nezávislé na politické situaci na dráze.

(Nejen) původní web Technika.707.cz byl na přelomu let 2020 a 2021 znenadání zrušen webhostingovou firmou Banan.cz s ujištěním, že pro webovou prezentaci zajistí náhradní prostory, obecně pokud majitelé takto zrušených webovek projeví zájem. Byť jsem takový zájem písemně deklaroval, ani po třech (sic!) mých urgencích v průběhu celého roku 2021 se nic takového nestalo. Tato společnost nijak nekomunikovala, odepisoval jen netový bot, později nikdo.

Nepřehlédněte...

Historicky byly webovky Techniky mezi prvními, které takto uspořádaně nabízely tématický obsah. Dnes je situace jiná, neboť v průběhu času vznikly další neoficiální či oficiální zdroje dokumentů, a znovuobnovení těchto stránek v původním rozsahu by dle mého soudu nebylo účelné. Oficiální zdroje při přijaté koncepci by dokonce měly garantovat vždy aktuální a vždy platné materiály. To zde neumím zabezpečit. Proto nově vyhlašuji tento webový prostor za ryze autorský :-). Mezi kolegy se vyskytuje plno šikovných autorů kvalitních technických dokumentů, kteří věnovali kvanta hodin svým projektům, avšak ty kupříkladu nezapadají do oficiální uniformity nebo nemají jen možnost svůj materiál široce publikovat. Nabízím zdejší webový prostor ke zveřejňování těchto materiálů, neboť zde je zaručen dosah, okamžitý přístup i absolutní svoboda tvorby. A při této filosofii by měly být staronové webovky od jiných mírně odlišné.

Vážení autoři, kdykoliv se mi ozvěte. Vystavím s Vašim svolením Vaše originální pomůcky. Nemohu však zde vystavovat materiály třetích stran, pokud nemám k takové prezentaci jejich svolení. Moje poštovní schránka je přítomna na gmailu pod jménem iTrakce.

Co proběhlo:

 tyto webovky se nově nacházejí na placené doméně u spolehlivé a stabilní firmy Endora.cz, tudíž by se smutná doba temna již neměla opakovat,
 od základu jsem přepsal HTML kód webu tak, aby odpovídal přijatým standardům W3C (fajn nápad ten původní kód prohnat validátorem ).

Co pravděpodobně proběhne:

 postupně bych rád znovu zařadil materiály ze své vlastní autorské tvorby a také materiály, ke kterým mám svolení je veřejně publikovat,
 rozšíření webovek o tajemné a speciální on-line služby :-).

Někam dolů jsem přidal softwarové okénko .


 Je možné, že některé dokumenty níže jsou pro různé důvody chráněny heslem. Webovkám nedělám osvětu, pak tedy řekněme, že ten, kdo si sem cestu najde, nejspíš zná i moje příjmení.

Informace o pohybu souborů na webovkách jsou generovány zcela samočinně. Děje se tak při každém novém načtení webové stránky. Symbol plus značí nově přidané soubory, symbol mínus soubory odebrané. Na okénko se seznamem změn jde odskočit přímo z úvodu této stránky, a to kliknutím na obrázek Bobiny.

 Publikace (Všeobecné i technické)
 Depo

 110 (E 458.0)
 111 (E 458.1)
 150.2 (E 499.2)
 151
 162
 163 (E 499.3)

 350 ZSSK (ES 499.0)
 361 ZSSK
 362
 363 (ES 499.1)
 371
 372 (ES 499.2)
 380 (Škodovka)

 180 DB (Knödelpresse)
 189 DB
 193 (Vectron)
 383 (Vectron)
 642 (Desiro)
 646 (Stadler GTW)
 1016 ÖBB (Taurus)
 1116 ÖBB (Taurus)
 1216 ÖBB (Taurus)
 2016 ÖBB (Herkules)

 Railjet

 460 (EM 488.0)

 844 (RegioShark)
Twitter webu

Trakční vozidla ve vektorové grafice

Vektorová grafika (a programování s ní) umožňuje vytvářet jakékoliv výukové materiály. Pokusil jsem se tuto myšlenku přenést i do našeho prostředí. Nespornou výhodou takového řešení je, že výsledek lze vystavit buď na webové stránky (zobrazuje se v prohlížeči) nebo spouštět jako regulerní program ve vlastním počítači. Zároveň s tím je možné takto zpracované materiály animovat, zvětšovat či zmenšovat, a to bez ztráty ostrosti (neboť vše kreslené je uloženo vektorově a při změně velikosti zobrazení se parametry přepočtou).

Před nějakou dobou jsem naprogramoval několik málo výukových materiálů (viz obrázky níže). Bohužel, tehdy se mi nepodařilo s předloženou koncepcí uspět, neboť o takovou formu výuky nebyl oficiální zájem, a také pro jednoho člověka se tématicky jedná o práci na plný úvazek. Dlužno dodat, že námětem i vzorem mi byly perfektně zpracované výukové materiály ÖBB.









Obrázek níže je z animovaného, blokově-principiálního konceptu programu, který slouží k pochopení technického uspořádání lokomotiv s tyristorovou pulsní regulací (zde lokomotiv řad 362 a 363).


Další navržený program je určený pro pochopení principů (a přechodových dějů) při řazení motorových skupin elektrických stejnosměrných lokomotiv s odporovou regulací výkonu.




Pozor, důležitá změna! Protože se mi ozval kolega strojvůdce s novou informací, dávám tímto na všeobecnou vědomost, že on-line aplikace webTurnus z dílny Jirků Stejskalů je k dispozici na adrese webTurnus.aspfree.cz . Parádní práce a díky moc.

Zde na tomto místě byly zveřejněny odkazy na šikovný program pro rozpis turnusových směn s jejich možným exportem do kalendáře mobilních telefonů. Bohužel, odkaz ke stažení programu i odkaz na jeho on-line aplikaci jsou dlouhodobě nefunkční. V současné době pravděpodobně neexistují podobné programy, které by byly vhodné výhradně pro potřeby strojvůdců. Pokud však o takovém softwaru víte, prosím, ozvěte se mi.



Závěrem odkazy na některé fajn weby:

 ČD Cargo Praha Libeň , kde jsou k dispozici informace z pražské provozní jednotky (webovky se pravděpodobně již neaktualizují).
 Krnovský web  Boba Gavlase, kde najdete další kvalitní technické popisy a návody nejen pro strojvedoucí (webovky se již neaktualizují).
 Plzeňský web  plzeňských fírů plný technických informací, návodů a popisů poruchových stavů.
 Webovky prototypů  spolužáka z Dopravní fakulty Rosti Kolmačky :-) a kolektivu nejen o technických unikátech.

 Webovky produktů tovární značky MIREL , kde jsou k dispozici potřebné návody k obsluze (zejména pro MIREL VZ1).
 Webovky Integrovaného záchranného systému , kde lze (při bližším rozlišení) odečíst kilometrickou polohu míst na trati (rastr až 500 m), ale i označení přejezdů.

2008-2021, schulige Verkehrserziehung ;-)